Polskie studio People Can Fly otrzymało pismo od wydawcy Take-Two Interactive, informujące o zamiarze rozwiązania umowy obejmującej duży projekt o wartości około 50 milionów euro. Wypowiedzenie najpewniej nie pokrzyżuje jednak planów Polaków.
Szczegóły możemy znaleźć w oficjalnym raporcie. Mowa w nim przede wszystkim o projekcie
„Dagger” – wysokobudżetowej grze RPG akcji, nad którą studio pracuje od 2020 roku (pod kierownictwem zespołu w Nowym Jorku). Wydawcą gry miał być koncern
Take-Two, a na projekt wyłożono ok. 40-60 milionów euro. Raport mówi jednak jasno, że wydawca nie złożył żadnej przewidzianej w umowie opcji wykupu praw autorskich. Dzięki temu studio
People Can Fly zachowa prawa własności intelektualnej jako wyłączny właściciel.
Zakładam, że rozstaniem się na partnerskich zasadach i nie widzę powodu, dla którego nie mielibyśmy w przyszłości, przy innym projekcie, wrócić do współpracy z Tak-Two Interactive. - Sebastian Wojciechowski, CEO
People Can Fly.
Prezes polskiego studia podzielił się także planami nt. przyszłości gry.
Bardzo wierzymy w projekt Dagger i chcemy kontynuować prace nad nim w ramach naszych działań self-publishing. Gra nadal znajduje się w pre-produkcji – nasz zespół skupia się obecnie na dopracowaniu systemów walki i rozgrywki oraz migracji z UE4 na UE5.
Model self-publishing przewiduje wypuszczenie gry na rynek bez udziału wydawcy, prawdopodobnie tylko w formie cyfrowej. Taki zabieg jest coraz popularniejszy w branży growej, zwłaszcza że wydawcy też mają swoje grzeszki. Jednocześnie prezes studia nie wyklucza nawiązania współpracy z innym wydawcą, jeżeli warunki będą atrakcyjne biznesowo. Planowany termin premiery projektu
Dagger to niezmiennie 2024 rok.
Obecnie studio pracuje nad 7 projektami (w maju było wiadomo o pięciu). Dwie nowe gry powstaną z myślą o technologii VR, z czego jedna ma być adaptacją produkcji z portfolio dewelopera. Spółka poinformowała także o planach, które zakładają wydawanie jednej gry rocznie począwszy od 2024 roku.
Aktualnie w
PCF pracuje ponad 550 pracowników w oddziałach rozmieszczonych w Polsce, USA i Kanadzie. Studio rośnie – w maju tworzyło je ok. 495 pracowników, podczas gdy rok temu było ich 281.
Źródło:
"Rozbo" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2022-09-26 14:15:47
|
|